انتظار داشتن از دیگران | چرا انتظار باعث رنجش میشود
نوشته شده توسط : ذهن نو

انتظار داشتن از دیگران یا توقعات در برخی از زمینه ها یا شاید بتوان گفت در بیشتر زمینه ها اشتباه است. اگر از دیگران انتظار حتی کوچکترین کار را داشته باشید، در زندگی با مشکلاتی روبرو می‌شوید. و آرامش از شما گرفته می‌شود. اما اگر در همه موارد انتظاری از دیگران نداشته باشید، زندگی آرام تری را تجربه خواهید کرد. انتظار از دیگران در حیطه های متفاوت و موقعیت های گوناگون اصلا درست نیست. احتمالا با افرادی در نزدیکی خود معاشرت می‌کنید که از همه چیز و همه کس انتظار دارند. اما در زندگی خود آرامشی ندارند.

معمولا انتظار داشتن از دیگران پیامدهایی دارد که باعث برهم ریختن زندگی فرد می‌شود. این افراد تقریبا از زندگی پر تنشی برخوردارند. و توانایی گذراندن یک روز بدون دردسر را ندارند. برای رهایی از این اتفاقات سعی کنید از هیچ فردی انتظار نداشته باشید و همچنین از یک روانشناس متبحر کمک بگیرید.

منبع: انتظار داشتن از دیگران | چرا انتظار باعث رنجش میشود

انتظار داشتن

انتظار داشتن در برخی از موارد اصلا جالب و درست نیست. گاهی از دیگران انتظارات و توقعاتی داریم که به دور از برآورده شدن و هر تفکری است. این تفکرات باعث ناامیدی و دلسرد شدن فرد مقابل می‌شود. گاهی انتظاراتی از دیگران داریم که اگر کسی از خودمان داشته باشد برایمان عجیب می‌آید. به همین دلیل لازم است که برخی از شرایط را بسنجیم و سپس از دیگران توقع داشته باشیم.

مثلا افرادی انتظار دارند بقیه کامل باشند. یا فکر شما را بخوانند. این انتظارات زیاد از حد هستند. آیا شما خودتان کامل هستید؟ یا فکر دیگران را می‌خوانید؟ زمانی که چنین انتظاراتی دارید، باید خودتان را جای شخص مقابل بگذارید و درک کنید چنین توقعاتی امکان پذیر نیست.

انتظار داشتن در چه مواردی اشتباه است؟

انتظار داشتن در بسیاری از موارد بسیار اشتباه است. به این موضوع فکر کنید که گاه به دلیل انتظارات، روابط از بین می‌روند. و اتفاقات خوبی پیش رو نخواهید داشت. در این بخش از مقاله انتظاراتی که نباید داشته باشید را توضیح داده ایم.

???? انتظار نداشته باشید دیگران فکر شما را بخوانند

یکی از توقعات اشتباه، انتظار داشتن از این است که دیگران باید فکر شما را بخوانند. مثلا انتظار داشته باشید که به جای بیان احساسات یا ناراحتی ها، دیگران باید خودشان فکر شما را بخوانند. این توقع بسیار اشتباه و نادرست است. آیا شما خودتان توانایی خواندن فکر دیگران را دارید؟ تا زمانی که حرف هایتان را به زبان نیاورید، هیچ فردی توانایی خواندن ذهن شما را ندارند.

???? انتظار کامل بودن از افراد نداشته باشید

همه انسان ها نقص هایی دارند. این نقص ها در زمینه های متفاوتی وجود دارد. هیچ انسانی کامل نیست. حتی خود شما نیز کامل نیستید. پس نباید از دیگران انتظار کامل بودن داشته باشید. زمانی که در موقعیت های مختلف عیب های دیگران را مشاهده کردید، نا امید و ناراحت نشوید. به همین دلیل برای آرامش خود نیز از دیگران انتظار کامل بودن نداشته باشید.

???? انتظار ماندن از دیگران نداشته باشید

اندک کسی وجود دارد که وارد زندگی شما می‌شود و می‌ماند. بیشتر افرادی که وارد زندگی شما می‌شوند روزی میروند. به همین دلیل است که نباید از دیگران انتظار ماندن داشته باشید. گاهی با عده ای از افراد زمان زیادی را سپری می‌کنید. خاطرات بسیاری را می‌سازید اما زمان زیادی نمی‌گذرد که آنها شما را ترک می‌کنند. به این دلیل انتظار داشتن از اینکه فردی در زندگی شما باقی بماند اشتباه است. چنین انتظاری به شدت به آرامش شما لطمه وارد میکند.

???? انتظار قدردانی نداشته باشید

اینکه از دیگران انتظار داشته باشید قدر شما را بدانند اشتباه است. انتظار قدردانی داشتن بسیار اشتباه است. باور به اینکه دیگران باید قدردان زحمات شما باشند یا توانایی های شما را مشاهده کنند به طور کل اشتباه است. همیشه از خود قدردان باشید، زحمات خود را ببینید، اما انتظار داشتن از دیگران رفتار نادرست است.

???? انتظار بها و ارزش نداشته باشید

زمانی که برای خود ارزش و احترام قائل نباشید، نباید انتظارات زیادی داشته باشید. همیشه هر مدلی که شما با خودتان رفتار می‌کنید، دیگران نیز همانطور با شما رفتار می‌کنند. تا زمانی که برای خود احترام، ارزش و بها قائل نباشید، انتظار داشتن از دیگران که به شما بها بدهند اشتباه است.

???? انتظار نداشته باشید که دست شما را بگیرند

اینکه هر دفعه زمین بخورید و انتظار کمک از دیگران داشته باشید بسیار اشتباه است. همیشه دوستان و خانواده به دنبال شما می‌آیند و برای رفع مشکلات تلاش می‌کنند. اما انتظار داشتن از دیگران در این زمینه نادرست است. همه افراد مشکلات خود را دارند و توانایی رسیدگی دائم به شما ندارند.

???? انتظار داشتن همه چیز اشتباه است

یکی از انتظارات بیهوده، انتظار از داشتن همه چیز به صورت همزمان است. زندگی بالا و پایینی هایی دارد. هرگز همیشه همه چیز خوب و یکسان نیست. درک کنید که همه سعی دارند زندگی خوبی را داشته باشند. اما زندگی همیشه خوب و یکسان نیست. و روی یک خط حرکت نمی‌کند.

???? انتظار انگیزه گرفتن از دیگران نداشته باشید

انتظار داشتن از اینکه دیگران دائم به شما انگیزه بدهند درست نیست. همه افراد حالت های بد را سپری می‌کنند و همیشه دوست خوب یا اطرافیان به رفع این حالت بد کمک می‌کنند. اما انتظارات زیادی که همیشه باید اطرافیان به شما کمک کنند و انگیزه دهند، اشتباه است. این موضوع را یاد بگیرید که هر فردی باید برای زندگی خود برنامه ریزی داشته باشد. و انتظار انگیزه از دیگران نداشته باشد.

???? انتظار موافقت دائمی از دیگران نداشته باشید

انتظار موافقت دائمی یکی از توقعات نادرست است. بیشتر مردم افکار و عقاید مربوط به خودشان را دارند و همیشه با همه موافق نیستند. نباید از بقیه انتظار داشته باشید که هر حرف یا عقیده شما از نظر آنها نیز موافق باشد. سلایق، عقاید، نظرات و افکار متفاوت باعث عدم موافقت دائمی افراد است. بنابراین انتظار داشتن در این زمینه بسیار نادرست است.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله راجع به انتظار داشتن مطالعه کردید. زندگی با فردی که همیشه در تمامی موقعیت ها انتظارات بزرگ داشته باشد، بسیار سخت است. بنابراین باید راه حل های برخورد با انتظارات این فرد را یاد بگیرید. یادگیری با دریافت کمک از روانشناس صورت می‌گیرد.

با مراجعه به روانشناس و مشاوره در این زمینه می‌توانید از روش های برخورد با این افراد آگاه شوید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. شما نیز همین حالا میتوانید برای دریافت خدمات روانشناختی با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتظار داشتن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس با برترین مشاوران از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

سراسر کشور :9099070354

جهت مشاوره تلفنی با موبایل و رزرو وقت حضوری

شماره تماس با موبایل : 02191002360

منبع: انتظار داشتن از دیگران | چرا انتظار باعث رنجش میشود





:: برچسب‌ها: انتظار داشتن از دیگران | چرا انتظار باعث رنجش میشود ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: